رزرو آنلاین اقامتگاه

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است.

رزرو آنلاین اقامتگاه

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است.

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است که با هدف دسترسی آسان و بدون واسطه مسافران به اطلاعات اماکن اقامتی تاسیس گردیده است.

  • ۰
  • ۰

موزه پارس شیراز

موزه پارس یک بنای نسبتا کوچک است که در قرن 18 میلادی در زمان قدرت گرفتن کریم خان زند در شهر شیراز، پایتخت آن دوران ساخته شده است. این ساختمان بخشی از یک پروژه حکومتی است که در آن چندین ساختمان برای اداره حکومت و همچنین استفاده های عمومی ساخته شده بودند. بناهای دیگری نظیر ارگ کریمخانی، مسجد وکیل، بازار وکیل، حمام وکیل و ... نیز از ساختمان هایی هستند که در این پروژه ساخته شده اند.

پرسپولیس، جلوه تمدن ایران باستان

موقعیت جغرافیایی و معماری موزه پارس

معماری موزه پارس

این موزه زیرمجموعه باغی به نام باغ نظر است که در دوران صفویه ساخته شده است. باغ نظر در گوشه ای از خیابان شهرداری و تقریبا در مقابل ارگ کریمخانی واقع شده است. این باغ در گذشته مساحت بیشتری داشت، با این حال امروزه نیز به اندازه ای بزرگ است که موزه پارس را در خود جای دهد. موزه پارس به نام کلاه فرنگی هم شناخته می شود و این نامگذاری ریشه در معماری این بنا دارد. پس از تاثیرگذاری سبک های معماری اروپایی در سبک معماری سنتی ایران، کلاه فرنگی نامی بود که به ساختمان هایی با معماری و سبک جدید نسبت داده می شد.

موزه کلاه فرنگی

ساختمان موزه از بیرون نمایی هشت ضلعی دارد و با کاشی های زیبا و الگوهای جالب از گل ها، درختان و پرندگان تزئین شده است. طراحی چند جانبه این ساختمان باعث می شود که در نگاه اول شبیه به آرامگاه به نظر برسد. دیوارهای داخلی این ساختمان با سبک خاص و ترکیب های رنگی زیبا نقاشی شده است که زیبایی آن را چندین برابر می کند. کریمخان زند مقامات، مسئولان و افرادی که از اهمیت بالایی برخوردار بودند را در این ساختمان ملاقات می کرد. در واقع می توان گفت که این بنا محلی برای برگزاری جلسات خاص در آن دوره بود. موزه پارس یا همان موزه کلاه فرنگی که امروزه مملو از آثار تاریخی و ارزشمند است در سال 1901 مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی