رزرو آنلاین اقامتگاه

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است.

رزرو آنلاین اقامتگاه

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است.

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است که با هدف دسترسی آسان و بدون واسطه مسافران به اطلاعات اماکن اقامتی تاسیس گردیده است.

  • ۰
  • ۰

باغ شاهزاده یا همان باغ شازده یک باغ تاریخی ایرانی است که در 6 کیلومتری ماهان، در استان کرمان واقع شده است. ماهان مرکز بخش ماهان در استان کرمان است. مقبره رهبر بزرگ صوفیان، شاه نعمت الله ولی و همچنین باغ شاهزاده در ماهان واقع شده اند و دلیل شهرت این شهر می باشند.

باغ شازده 5.5 هکتار مساحت دارد و دیوار اطراف آن، این باغ را به شکل مستطیل درآورده است. این باغ از یک ساختمان ورودی همراه با دروازه و همچنین یک ساختمان مسکونی دو طبقه تشکیل شده است. فاصله بین این دو بنا توسط یک حوض آب و فواره هایی تزئین شده است و شیب طبیعی زمین باعث جاری شدن آب در این حوض می شود. این باغ نمونه ای کامل از باغ های ایرانی است که با استفاده از شرایط طبیعی، فضایی زیبا و منحصر به فرد را به معرض نمایش می گذارد.

با روستای تاریخی میمند آشنا شوید.

باغ شاهزاده ماهان

تاریخچه باغ شاهزاده

 این باغ در ابتدا برای محمدحسن خان قاجار ساخته شده بود و بعدها توسط عبدالحمید میرزا توسعه و گسترش داده شد. توسعه این بنا به دلیل درگذشت عبدالحمید میرزا در اوایل دهه 1890 متوقف شد و ناتمام ماند. در اواخر دهه 1900 روند گسترش این عمارت با سبکی سنتی به پایان خود نزدیک شد.

در سال 1991 و همزمان با مراسم بزرگداشت خواجوی کرمانی، این باغ به طور کلی بازسازی شد و یک مهانخانه سنتی نیز در اطراف آن برای اقامت توریست ها و گردشگران ساخته شد. در سال 2004 و در اثر وقوع زلزله بخشی از این باغ تخریب شد اما ساختار اصلی آن آسیب ندید. با تلاش کارشناسان و مراکز تحقیقاتی کشور، باغ شاهزاده به همراه چند باغ ایرانی دیگر در سال 2011 در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت

قصر شیرین، نمادی از معماری دوران ساسانیان

 

معماری باغ شازده

همان طور که اشاره شد به غیر از ساختمان مسکونی اصلی، یک ساختمان در ورودی این باغ ساخته شده که معمولا برای پذیرایی از مهمان ها مورد استفاده قرار می گرفت. اتاق های کاربردی کوچکی نیز در اطراف باغ ساخته شده اند که در میان آن ها می توان ورودی هایی به باغ را مشاهده کرد.

 

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی