رزرو آنلاین اقامتگاه

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است.

رزرو آنلاین اقامتگاه

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است.

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است که با هدف دسترسی آسان و بدون واسطه مسافران به اطلاعات اماکن اقامتی تاسیس گردیده است.

  • ۰
  • ۰

اگرچه مسافرت در زمستان ممکن است سخت و خطرناک به نظر برسد اما اگر به اندازه کافی به خودرو خود رسیدگی کنید می توانید تجربه ای دوست داشتنی و هیجان انگیز رقم بزنید. در ادامه مطلب نکاتی درباره رسیدگی به خودرو و آماده کردن آن برای مسافرت های زمستانی را می خوانید که با رعایت آن ها می توانید از بروز مشکلاتی که سفر شما را با خطر مواجه می کنند جلوگیری کنید.

 

همراه داشتن وسایل ضروری

ساده ترین کاری که برای مقابله با هوای سرد می توان انجام داد همراه داشتن لوازم ضروری است. لاستیک زاپاس و جعبه ابزار معمولا در همه خودرو ها وجود دارد اما بهتر است وسایل دیگری مانند روغن موتور، ضد یخ، چراغ قوه، کابل مخصوص برای شارژ باتری خودرو و از همه مهم تر یک زنجیر چرخ مناسب همراه خود داشته باشید. حتی در صورتی که به اندازه کافی لباس گرم پوشیده اید بهتر است دستکش، چکمه و یک پتو همراه خود داشته باشید.

دماوند، شهری مملو از جاذبه های طبیعی و گردشگری

آماده کردن خودرو برای مسافرت

فعال کردن 4WD

اگر خودرو شاسی بلند دارید ممکن است در طول تابستان قابلیت 4WD آن را غیر فعال کرده باشید. از سالم بودن این سیستم اطمینان حاصل کنید و حتی اگر از نظر شما این سیستم اهمیت زیادی ندارد آن را فعال کنید چون سیستم 4WD در جاده های برفی و یخ زده میزان چسبندگی خودرو را به سطح جاده افزایش می دهد. باید توجه داشته باشید که این سیستم تنها کشش خودروی شما بر روی برف و یخ را نسبت به قبل افزایش می دهد اما باعث نمی شود هنگام ترمز تایر خودرو شما روی زمین محکم بماند پس بهتر است در طول سفر سرعت مجاز را رعایت کنید.

شلنگ ها و تسمه های خودرو

تسمه و شلنگ هایی که داخل کاپوت هستند باید به صورت دوره ای بازدید و در صورت نیاز تعویض شوند. اگر از سالم بودن تسمه ها و شلنگ های خودرو خود اطمینان ندارید بهتر است قبل از سفر آن را به یک مکانیک نشان دهید چون در هوای سرد این شلنگ ها تضعیف می شوند و امکان پارگی یا شکستن آن ها افزایش می یابد که در این صورت شما با مشکلی جدی مواجه خواهید شد.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی