رزرو آنلاین اقامتگاه

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است.

رزرو آنلاین اقامتگاه

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است.

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است که با هدف دسترسی آسان و بدون واسطه مسافران به اطلاعات اماکن اقامتی تاسیس گردیده است.

  • ۰
  • ۰

مجموعه کاخ سعد آباد یک مجموعه بزرگ و باشکوه با 110 هکتار مساحت است که متشکل از تعداد زیادی موزه و کاخ های زیبا است. کاخ سعدآباد در یکی از مناطق خوش آب و هوای تهران واقع شده و پیشنهاد مناسبی برای علاقمندان به تاریخ است. این مجموعه تاریخی در دوران قاجار ساخته شده و به گونه ای اقامتگاه تابستانی شاهان قاجار بوده است.

تاریخچه کاخ سعدآباد تهران

همانطور که اشاره شد این کاخ در دوران قاجار ساخته شده و متعلق به پادشاهان قاجار بوده است اما پس از کودتای 1299 حکومت پهلوی ساخت و سازهای زیادی در این کاخ انجام شد و در نهایت رضاخان این کاخ را به قیمت 400 هزار تومان از ابوالفتح سردار اعظم خریداری کرد. این کاخ برای سال ها مورد استفاده های مختلف قرار می گرفت اما بعد از انقلاب به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفته است.

مطلب تصادفی: کاخ نیاوران، مجموعه ای تاریخی و فرهنگی در پایتخت

جاذبه ها و کاخ های دیدنی مجموعه سعدآباد

کاخ سعدآباد مجموعه بی نظیری از موزه ها، قنات ها، کارگاه ها و مراکز هنری است. اگر قصد بازدید از این موزه را دارید باید زمان مناسبی را برای اینکار اختصاص دهید چون با توجه به تعداد موزه ها و کاخ هایی که در این مجموعه وجود دارد نمی توانید در یک روز از تمامی آن ها بازدید کنید. در ادامه مطلب با تعدادی از این کاخ ها و موزه ها آشنا خواهید شد.

 

کاخ ملت

این کاخ بزرگترین کاخ مجموعه سعدآباد است که با نام هایی نظیر قصر شاه، کاخ سفید و کاخ اختصاصی نیز شناخته می شود. ساخت این کاخ در اواخر دوره حکومت رضاخان صورت پذیرفت و حدودا در سال 1318 پروژه ساخت آن آغاز شد. از این کاخ در سال 1320 بهره برداری شد و از سال 1327 به عنوان محل اقامت دائم محمدرضا پهلوی مورد استفاده قرار گرفت. این بنا چهار طبقه دارد و معماری آن ترکیبی از معماری ایران - اروپایی است.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی