رزرو آنلاین اقامتگاه

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است.

رزرو آنلاین اقامتگاه

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است.

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است که با هدف دسترسی آسان و بدون واسطه مسافران به اطلاعات اماکن اقامتی تاسیس گردیده است.

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یونسکو در سال 2019 جنگل های هیرکانی را در فهرست میراث جهانی خود ثبت کرده است. این جنگل از جاذبه های طبیعی حائز اهمیت در کشور است که در شمال رشته کوه البرز و جنوب دریای خزر واقع شده است. مردم محلی جنگل های هیرکانی را موزه طبیعی، جنگل های خزر، مرکز جهان و فسیل زنده نیز می نامند.

در دوران باستان، هیرکانیا منطقه ای به وسعت چند استان ایران و بخشی از ترکمنستان بوده است. در آن دوران، یونانیان و ایرانیان دریای خزر را اقیانوس هیرکانی می نامیدند. جنگل های هیرکانی نواری به طول 800 کیلومتر است که از شمال غربی تا شمال شرقی ایران امتداد دارد. نام این جنگل ها از نام قدیمی گرگان گرفته شده که هیرکان نامیده می شد. تنوع زیستی، قدمت منطقه و گونه های نادر و منحصر به فرد گیاهی و جانوری این منطقه، آن را به یکی از مهمترین آثار طبیعی کشور تبدیل کرده است.

با جاذبه های طبیعی و گردشگری رامسر آشنا شوید.

 

تاریخچه جنگل های هیرکانی

جنگل های هیرکانی

بررسی ها نشان می دهد که تشکیل جنگل های هیرکانی به دوره سوم زمین شناسی یا همان عصر دایناسور ها باز می گردد. پس از آن دوره، از آن جایی که دوره چهارم زمین شناسی با عصر یخبندان همزمان بود، در این دوره به علت سرما همه جنگل ها جز جنگل های هیرکانی نابود شدند.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

  • safarpin safarpin
  • ۰
  • ۰

نقش رجب یک مکان تاریخی است که در 60 کیلومتری شمال شیراز و 4 کیلومتری تخت جمشید واقع شده است. این مجموعه شامل نقش برجسته های سنگی از دوران ساسانیان است و نمونه ای مناسب برای درک هنر در دوران ساسانیان می باشد. هنرمندان دوران ساسانیان این اثر تاریخی را در بخش پایینی کوهی بین پرسپولیس و نقش رستم ایجاد کرده اند.

 

تاریخچه آثار باستانی در ایران

 

مهمترین آثار باقیمانده از دوران باستان که می توان از آن ها به عنوان منابع اطلاعاتی معتبر استفاده کرد، ساختمان ها و نقش های برجسته دوران ساسانیان و هخامنشیان هستند. اگرچه بین سبک ها و فرم های این آثار تفاوت هایی وجود دارد اما می توان الگوی خاص و مشترکی را در بین این آثار مشاهده کرد. حکاکی ها و طرح های برجسته از متداول ترین آثاری هستند که از دوران هخامنشیان باقی مانده اند. هنرمندان آن دوره برای ایجاد تصاویری زیبا و ماندگار از پادشاهان سلسله خود از این روش استفاده می کردند.

علاوه بر تصویر پادشاهان، تصاویر گوناگونی از نمادهای مربوط به دوران هخامنشیان نیز در این حکاکی ها به چشم می خورد. این نماد ها غالبا مربوط به مذاهب و اعتقادات آن دوران هستند که هر کدام معنای خاصی را بیان می کنند. کوه، خورشید، نیلوفر آبی و آتش از رایج ترین و متداول ترین نماد ها و تصاویری هستند که در این آثار دیده می شود. با مشاهده این تصاویر و نمادها می توان به خوبی با مذهب و همچنین قدرت سلسله هخامنشی آشنا شد.

طاق بستان، مجموعه ای از سنگ نگاره های دوران ساسانیان

نقش رجب

تفاوت نقش برجسته های ساسانیان و هخامنشیان

یکی از مباحث مهم مربوط به آثار هنری دوران ساسانیان و هخامنشیان، نقش فرهنگ در این آثار است. در دوران باستان ابر قدرت ها، کشورها و قلمروهای دیگر را به منظور کشور گشایی و افزایش وسعت قلمرو خود فتح می کردند. همین مسئله دلیل اصلی حکاکی تصاویر جنگ و پیروزی های هخامنشیان و ساسانیان، بر روی ساختمان ها و بخش های مختلف کوه ها است.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

  • safarpin safarpin
  • ۰
  • ۰

شهرستان دماوند منطقه ای سرسبز و زیبا است که جاذبه های گردشگری آن توریست های زیادی را به خود جذب می کند. شهرستان دماوند منطقه ای مسکونی به حساب می آید و قدمت آن به دوران هخامنشیان و مادها باز می گردد. در این مطلب با برجسته ترین جاذبه های گردشگری دماوند آشنا خواهید شد.

 

قله دماوند

قله دماوند با ارتفاع 5671 متر بلندترین قله در رشته کوه البرز است و در فاصله 75 کیلومتری شمال تهران واقع شده است. دامنه ی این قله زیبا در ارتفاع 2000 تا 3500 متر پوشیده از گل های شقایق است که منظره ای جذاب و دیدنی را به وجود آورده اند. دمای هوای این کوه در فصول سرد سال تا 60 درجه زیر صفر می رسد و در فصل تابستان تا چندین درجه زیر صفر گرم تر می شود. قله دماوند که نماد پایداری و استواری در فرهنگ ایران است، به عنوان اولین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

کوه سهند، جاذبه ای بی نظیر در جنوب تبریز

دماوند

دریاچه تار

دریاچه تار یکی از جاذبه های معروف دماوند است که در قسمت شرقی آن واقع شده و حدود یک ساعت با دماوند فاصله دارد. اطراف این دریاچه کوه هایی قرار گرفته اند که ارتفاع آن ها از 50 تا 500 متر متغیر است. ماهیگیری یکی از سرگرم کننده ترین کارهایی است که می توانید در این دریاچه انجام دهید.

 

غار رود افشان

غار رود افشان دهانه بزرگ و هلالی شکلی دارد که حدود 20 متر ارتفاع و 29 متر طول دارد. مسیر منتهی به غار رود افشان دماوند بسیار سرسبز و زیبا است و محل مناسبی برای پیاده روی و کوهنوردی می باشد. این غار در 42 کیلومتری جنوب شرقی دماوند واقع شده و حدود 2 ساعت با تهران فاصله دارد.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

  • safarpin safarpin
  • ۰
  • ۰

انتخاب رستوران خوب و مطمئن در مسافرت علاوه بر تضمین سلامتی شما، خاطره ای جذاب از مسافرت شما می سازد. برای انتخاب یک رستوران خوب در مسافرت می توانید از نکات زیر استفاده کنید:

نقشه راهنما

اگرچه امروزه با وجود لوازم الکترونیکی و امکانات آنلاین مناسب نقسه های راهنما کاربرد خود را از دست داده اند اما هنوز هم می توان از برخی از آن ها برای پیدا کردن مراکز خرید و رستوران های مناسب استفاده کرد.

انتخاب رستوران مناسب در مسافرت

جستجوی آنلاین

 برای هر شهری که شما قصد سفر به آن را دارید تعداد زیادی رستوران خوب برای معرفی در اینترنت وجود دارد. جستجوی آنلاین به شما امکان مشاهده نظرات دیگران را می دهد و امکانات بیشتری نسبت به مجلات محلی معرفی رستوران ها در اختیار شما قرار می دهد.

مطلب بهترین شهرهای ایران برای مسافرت و بازدید را بخوانید.

 

استفاده از موبایل و رایانه به منظور دریافت جزئیات بیشتر از رستوران منتخب

زمانی که یک لیست از رستوران های مناسب شهر یا مسیر مورد نظر تهیه کردید، می توانید در اینترنت نظرات دیگر مسافران را درباره رستوران مورد نظر مشاهده کنید و با توجه به نظر آن ها بهترین رستوران را انتخاب کنید. حتی ممکن است بخواهید برای این کار از نرم افزارهای مخصوص موبایل برای معرفی رستوران ها استفاده کنید.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

  • safarpin safarpin
  • ۰
  • ۰

کشتی یونانی کیش در سال های گذشته به یکی از پربازدید ترین جاذبه های این جزیره تبدیل شده است. گردشگران زیادی برای مشاهده غروب آفتاب در کنار کشتی یونانی به جزیره کیش سفر می کنند و از منظره فوق العاده آن بازدید می کنند. این کشتی نماد برجسته جزیره کیش در اغلب تصاویر و تیزرهای تبلیغاتی است.

تاریخچه کشتی یونانی

کشتی یونانی تاریخچه و گذشته جالبی دارد که بسیاری از مردم از آن آگاهی ندارند. کشتی یونانی یک کشتی پوسیده و قدیمی است که در غرب جزیره و در قسمت های کم عمق آن واقع شده است. این جاذبه گردشگری، بقایای یک کشتی باری به نام " خولا اف " است که در سال 1943 در اسکاتلند ساخته شده است. این کشتی در طول دوران فعالیت خود در سراسر جهان به حرکت درآمده و مالکان آن به طور مرتب تغییر کرده اند. سرانجام زمانی که این کشتی زمین گیر شد، یونانی بود و به همین دلیل امروزه به نام کشتی یونانی شناخته می شود. در سال 1966، کشتی یونانی زمین گیر شد و با وجود تلاش های بسیار برای بیرون کشیدن و بازگرداندن آن به دریا، کشتی از آن منطقه خارج نشد و برای همیشه در همان ناحیه ماند.

کشتی یونانی

طبق تحقیقات انجام شده این کشتی هنگام بازگشت، یعنی هنگام حرکت به سمت یونان زمین گیر شده است. گفتنی است که این کشتی حدود 7061 تن وزن و 136 متر طول دارد.

امروزه در اطراف کشتی یونانی طیف گسترده ای از امکانات رفاهی و تفریحی وجود دارد که می تواند شما را ساعت ها سرگرم کند. رستوران هایی با غذاهای با کیفیت، کافی شاپ و چندین جایگاه برای اجاره دوچرخه از جالب ترین امکاناتی هستند که در اطراف این جاذبه گردشگری به چشم می خورند. اگر برای بازدید از کشتی یونانی به جزیره کیش سفر کردید، پیشنهاد می شود این کار را در زمان غروب آفتاب انجام دهید چون دیدن غروب آفتاب در کنار این کشتی منظره زیبایی را به وجود می آورد که هر بازدید کننده ای را شگفت زده خواهد کرد.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

  • safarpin safarpin
  • ۰
  • ۰

قلعه بابک

قلعه بابک بنایی عظیم و شگفت انگیز است که امروزه از آن به عنوان نمادی از مقاومت بابک خرمدین در مقابل متجاوزان به کشور یاد می شود. قلعه بابک که به نام قلعه جاودان نیز شناخته می شود یک ارگ بزرگ و سمبل ملی ایرانیان است که در بالای کوهی در جنگل های ارسباران ساخته شده است. این کوه در 6 کیلومتری غرب شهر کالیبار، در شمال غربی ایران واقع شده است. بابک خرمدین تا سال 839 با مهاجمان عرب جنگید و همواره در تاریخ ایران از او به عنوان رهبر و قهرمان ملی یاد می شود. هر ساله در روز 12 تیر تجمع هایی در این قلعه به مناسب بزرگداشت بابک خرمدین صورت می گیرد.

با میراث جهانی یونسکو در ایران آشنا شوید.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

قلعه بابک

بازدید از قلعه بابک

هنگام تصمیم گیری برای بازدید از این بنای تاریخی باید توجه داشته باشید که صعود به این قلعه برای افراد پیر و ناتوان دشوار است چون راه های مختلفی که به قلعه منتهی می شوند، شیب زیادی دارند و شما را به سمت بالای کوه هدایت می کنند. ساده ترین راه دسترسی به قلعه، پله هایی هستند که در یک مسیر خاکی ساخته شده اند و از آنجایی که هیچ نشانه ای وجود ندارد که مسیر قلعه را مشخص کند، بهتر است از یک راهنما کمک بگیرید. برای صعود به بالای کوه و بازدید از قلعه به کفش مناسب پیاده روی، آب کافی و حداقل 3 ساعت زمان برای بالارفتن و 2 ساعت برای بازگشت از قلعه نیاز دارید.

  • safarpin safarpin
  • ۰
  • ۰

اگر فصل تابستان و گرمای هوا شما را برای سفر به جاذبه های گردشگری کشور مردد می کند بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر کنید زیرا ایران دارای جاذبه هایی است که در فصل تابستان و در اوج گرما نیز پوشیده از برف هستند. یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی که در مناطق سردسیر کشور واقع شده است، غار یخی چما است که در تمام طول سال پوشیده از قندیل و یخ است. غار یخی چما در برخی نقاط دارای لایه های برف با 50 متر ارتفاع است و به بزرگ ترین منبع آب شیرین کشور معروف است.

 

ویژگی های منحصر به فرد غار چما

غار یخی چما در فاصله 25 کیلومتری چلگرد از توابع استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این غار که از کم نظیرترین جاذبه های گردشگری ایران است در تمام فصول سال ویژگی خود را حفظ کرده و محل مناسبی برای تفریح و سرگرمی بازدید کنندگان است. البته باید توجه داشته باشید در فصل های گرم و کم بارش ضخامت لایه های یخی کاهش پیدا کرده و نازک می شوند و باید از عبور از روی آن ها اجتناب کرد. از یخ های این غار چشمه ای با آب سرد و شیرین جریان یافته که در نهایت به سد کوهرنگ می ریزند. دهانه غار همسطح زمین است و برای بازدید از قسمت هایی ابتدایی آن با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد اما برای بازدید از قسمت های داخلی آن باید تجهیزات کامل و ضد آب همراه داشته باشید.

غار یخی چما

نحوه شکل گیری غار یخی چما

این غار در قسمت پایینی یک تنگه قرار دارد و به نظر می رسد بارش سنگین برف، زاویه تابش خورشید و آب شدن قسمتی از برف و یخ ها دلیل اصلی به وجود آمدن این غار باشند. در طول سال های گذشته و در پی بارش سنگین برف، این تنگه پر از برف و یخ شده و با گذشت زمان به ضخامت لایه های یخ آن اضافه شده است. در فصل های گرم و در اثر تابش نور خورشید با زاویه ای خاص، قسمت هایی از توده برف و یخ آب شده و موجب جاری شدن آب در قسمت پایین این تنگه و توده برف و یخ شدند. با جاری شدن آب و با گذشت زمان، قسمت های پایین این توده برف و یخ آب شده و موجب شکل گیری غار یخی شده اند. شکل گیری این غار به صورت طبیعی باعث شده است که قندیل ها و نقش های جالبی روی دیوار و سقف های غار شکل بگیرند.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

  • safarpin safarpin
  • ۰
  • ۰

انتخاب یک تور مناسب از میان آژانس هایی که خدمات گوناگون و مختلفی با نرخ های متفاوت به شما ارائه می دهند کار ساده ای نیست. برای تصمیم گیری صحیح و انتخاب بهترین گزینه باید اطلاعاتی را مورد بررسی قرار دهید که در این مطلب به آن ها اشاره خواهیم کرد.

برخی از آژانس ها تنها فروشنده بلیت هستند و برخی دیگر علاوه بر فروش بلیت خدمات مرتبط به تور را نیز انجام می دهند. آژانس هایی که خدمات مربوط به تور را انجام می دهند خود به دو دسته تقسیم می شوند، آژانس هایی که خود برگزار کننده تور هستند و آنهایی که واسطه فروش تور و نماینده یک آژانس داخلی دیگر هستند.

تور مسافرتی مناسب

در رابطه با تورهای خارجی بعضی از آژانس ها با یک کارگزار در کشور مقصد قرارداد دارند و مسافران را در اختیار آن ها می گذارند. بعضی دیگر با یک کارگزار در کشور مقصد قرارداد دارند، اما در طول سفر یک لیدر از خودشان می فرستند و از کارگزار، یک لیدر محلی می خواهند و کارگزار علاوه بر لیدر، کار های کشور مقصد مانند رزرو هتل را هم انجام می دهد. بهتر است بعد از آشنایی با مشخصات تور یک آژانس با کمی تحقیق و جستجوی اینترنتی صحت گفته های آژانس دار را بسنجید و ببینید توری که به شما معرفی کرده اند واقعا امکانات گفته شده را دارد یا خیر.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

  • safarpin safarpin
  • ۰
  • ۰

آستارا شهری است که جاذبه های طبیعی و گردشگری آن هر توریستی را شگفت زده می کند. یکی از این جاذبه های طبیعی، تالاب استیل است. تالاب استیل دارای چشم انداز فوق العاده ای از کوهستان، جنگل و زمین های کشاورزی است و 13 متر پایین تر از سطح دریا واقع شده است. این تالاب در زبان محلی با نام هستل نیز شناخته می شود که به معنای آبگیر است. بخشی از آب این تالاب از طریق چشمه و بخش عمده آن از طریق باران تامین می شود.

در قسمت غربی این تالاب درختان توسکا را مشاهده خواهید کرد که از شگفتی های این تالاب به شمار می روند. جالب است بدانید این تالاب با نام تالاب متحرک نیز شناخته می شود که درختان توسکا دلیل این نامگذاری هستند. ریشه این درختان در آب است و به همین دلیل همواره در حال جابجایی هستند.

با گنبد کاووس آشنا شوید.

تالاب استیل آستارا

گونه های جانوری تالاب استیل

تالاب استیل از تالاب های دائمی و آب شیرین کشور است که هجوم پرندگان مهاجر و کمیاب، زیبایی آن را چند برابر کرده است. این پرندگان که از دسته پرندگان مهاجر به شمار می روند از مناطقی مانند اروپای مرکزی، شمال دریای خزر و مناطق قطبی به این ناحیه پرواز می کنند. این تالاب دارای گونه های مختلف ماهی، از جمله کپور و اردک ماهی است که این امر باعث شده تالاب استیل به مکان مناسبی برای قایق سواری و ماهیگیری تبدیل شود. از گونه های جانوری دیگر که در این ناحیه زندگی می کنند می توان به انواع مار، لاکپشت و نوعی موش بزرگ تالابی به نام نوتریا اشاره کرد.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

  • safarpin safarpin
  • ۰
  • ۰

آرامگاه سعدی که با نام سعدیه نیز شناخته می شود از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر شیراز به شمار می رود. بسیاری از گردشگران داخلی یا خارجی که از این مکان بازدید می کنند از علاقمندان به آثار نثر و اشعار این شاعر بزرگ هستند.

سعدی، شاعری با شهرت بین المللی

سعدی از بزرگترین شاعران کلاسیک ایران است که در قرن سیزدهم زندگی می کرد. این شاعر بزرگ و مشهور ایرانی با آثار بی نظیر خود تا به امروز افراد زیادی را به شعر و ادبیات فارسی علاقه مند کرده است. آثار بسیار غنی سعدی همواره از ارزش های اجتماعی و اخلاقی خود فراتر بوده وامروزه سخنان او نه تنها توسط فارسی زبان ها، بلکه توسط منابع غربی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برخی او را پس از فردوسی که تلاشش برای احیای زبان فارسی بی نظیر بود، دومین شاعر بزرگ ایران می دانند. شهرت سعدی در ادبیات فارسی به دلیل فصاحت وی در استفاده از زبان است به گونه ای که پس از گذشت 8 قرن، آثار سعدی هنوز هم به راحتی قابل فهم است.

با موزه پارس شیراز آشنا شوید.

سعدی در طول زندگی خود به شهر ها و کشورهای مختلفی سفر کرد. حمله مغول ها به ایران و اوضاع ناپایدار کشور در آن دوران باعث شد تا او زندگی در خارج از کشور را در کشورهای مختلفی مانند سوریه، مصر، عراق، پاکستان و عربستان تجربه کند. او سرانجام پس از 30 سال و به عنوان مردی سالخورده به زادگاه خود بازگشت.

مطلب مسجد وکیل شیراز را بخوانید.

سعدیه

ساخت و معماری سعدیه

سعدی در روستایی در خارج از شیراز دفن شد که امروزه در حاشیه شهر شیراز واقع شده و بخشی از شهر محسوب می شود. در زمان کریخان زند، حاکم قرن هجدهم شیراز، مقبره ای برای سعدی به منظور حفظ ارزش و احترام او ساخته شد. این ساختمان یک بنای چند وجهی است که یک گنبد کوچک در بالای آن وجود دارد.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

  • safarpin safarpin