رزرو آنلاین اقامتگاه

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است.

رزرو آنلاین اقامتگاه

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است.

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است که با هدف دسترسی آسان و بدون واسطه مسافران به اطلاعات اماکن اقامتی تاسیس گردیده است.

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مسجد گوهرشاد یکی از مشهورترین مساجد در ایران است که در شمال شرقی کشور، استان خراسان رضوی واقع شده است. این بنا به دستور گوهرشاد، همسر شاهرخ که یکی از پادشاهان تیموریان بود ساخته شد. مسجد گوهرشاد در سال 1418 میلادی و توسط معمار برجسته، قوام الدین شیرازی ساخته شده است.

ساخت و معماری مسجد گوهرشاد

مسجد گوهرشاد به دلیل داشتن معماری فوق العاده زیبا و داشتن کاشی کاری های منحصر به فرد، یکی از برجسته ترین بناهای تاریخی ایران محسوب می شود. مسجد گوهرشاد 9410 متر مربع مساحت دارد و دارای یک گنبد لاجوردی بزرگ، چهار ایوان و یک حیاط بزرگ است. در دو طرف گنبد، دو مناره زیبا قرار گرفته است که ارتفاع هر یک از آن ها حدود 40 متر است. در انتهای مسجد نیز یک محراب ساخته شده است که نقاشی و کاشی کاری های آن، زیبایی خاصی به آن بخشیده اند.

بسطام و خرقان، مهد عرفان ایران

در حاشیه ورودی ایوان کتیبه ای را مشاهده خواهید کرد که مربوط به یکی از خوشنویسان دوران تیموریان است. از دیگر بخش های جذاب این مسجد منبر آن است که در سال 1243 قمری با چوب گردو ساخته شده و در ساخت آن از آهن یا حتی یک میخ استفاده نشده است.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

  • safarpin safarpin
  • ۰
  • ۰

شاه اسماعیل در اوایل قرن 16 به قدرت رسید و سلسله صفویه را در شمال غرب ایران تاسیس کرد. او و همراهانش پیروان یک صوفی به نام شیخ صفی الدین بودند که سه قرن قبل فوت کرده بود اما هنوز هم در میان مردم محبوبیت داشت. آرامگاه شیخ صفی الدین توسط پیروان او ساخته شد که امروزه یکی از میراث جهانی ثبت شده یونسکو در ایران است.

آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی

شیخ صفی الدین که بود؟

این صوفی بزرگ سه قرن قبل از به قدرت رسیدن شاه اسماعیل صفوی، یعنی چیزی حدود 700 سال پیش زندگی می کرد. شیخ صفی الدین پیرو طریقت زاهدیه بود که با گذشت زمان و بازگشت شیخ صفی الدین به اردبیل، او این طریقت را در خانواده خود موروثی کرد و این زمان بود که نام طریقت زاهدیه، به طریقت صفویه تغییر یافت.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

  • safarpin safarpin
  • ۰
  • ۰

در شلوغی و ازدحام شهر تهران، جاذبه های تاریخی و فرهنگی زیادی وجود دارد، که یکی از مهمترین آن ها کاخ نیاوران است. کاخ نیاوران در شمال شهر تهران واقع شده و زمانی متعلق به خاندان سلطنتی قاجار بوده است. این مجموعه بزرگ از چندین بخش شامل کاخ ها، موزه ها و باغ ها تشکیل شده است. با مطالعه ادامه مطلب متوجه دلیل اهمیت و جذابیت این کاخ خواهید شد.

تاریخچه کاخ نیاوران

پادشاهان قاجار همگی دارای نگرشی خاص بودند و در پی این نگرش چندین کاخ در پایتخت خود یعنی تهران بنا کردند. این کاخ در ابتدا با دستور فتحعلی شاه و در زمان قاجار ساخته شد و سپس در دوران پهلوی، محمد رضا پهلوی تصمیم گرفت کاخ جدیدی در همان مکان قبلی بسازد. در ابتدا این کاخ با هدف ایجاد اقامتگاهی مناسب برای مهمانان خارجی ساخته شد اما در نهایت خاندان پهلوی در ساکن شدند. کاخ نیاوران با گذشت زمان توسعه یافت و چندین بخش مختلف به آن اضافه شد.

مطلب موزه پارس شیراز را مطالعه کنید.

ساعت کار کاخ نیاوران

قسمت های مختلف مجموعه کاخ نیاوران

کاخ صاحبقرانیه، کاخ نیاوران و کوشک احمد شاهی، سه کاخ اصلی در مجموعه نیاوران هستند. در قسمت غربی کاخ صاحبقرانیه، موزه جهان نما مشاهده می شود. در این موزه می توانید اشیا با ارزشی از سراسر جهان که متعلق به خاندان پهلوی بودند را مشاهده کنید اما این اشیا تنها قسمت جالب این مجموعه نیستند. مجموعه اتومبیل های کلاسیک که موزه خودروهای کلاسیک شاه را تشکیل داده اند، از جالب ترین بخش های این مجموعه هستند. اگر چه تعداد اتومبیل های این مجموعه زیاد نیست اما دیدن رولزرویس های قدیمی و نمونه های سفارشی استون مارتین که برای خاندان سلطنت ساخته شده بودند بسیار هیجان انگیز است.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

  • safarpin safarpin
  • ۰
  • ۰

رامسر یکی از شهرهایی است که برای درک زیبایی و جذابیت آن باید ساعت ها وقت صرف بازدید از آن کنید. شهر رامسر با لقب عروس شهرهای ایران شناخته می شود و به دلیل ماهیت اقتصادی و اجتماعی چشمگیر خود، یک شهر جذاب و مقصدی برای گردشگری است. این شهر در جنوب دریای خزر و شمال رشته کوه البرز واقع شده و در شرق استان گیلان و غرب شهرستان تنکابن قرار دارد. رامسر در غربی ترین قسمت استان مازندران واقع شده اما در گذشته بخشی از استان گیلان بود و به همین دلیل امروزه ساکنان محلی این شهر به زبان گیلکی صحبت می کنند.

آب و هوای رامسر

این شهر در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان معتدل است. حداکثر رطوبت سالانه در این شهر 90% است. بهترین فصل سفر به رامسر بهار و تابستان است زیرا در پاییز و زمستان بارش باران و برف می تواند سفر شما را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از چشمگیر ترین مناطق این شهر، بلوار اصلی آن یعنی بلوار معلم است که به مرکز شهر رامسر متصل می شود. این بلوار دارای چشم انداز زیبا و خاصی است که ارزش بارها قدم زدن را دارد.

برای رزرو اقامتگاه در رامسر کلیک کنید.

رامسر

جاذبه های طبیعی شهر رامسر 

چشمه های طبیعی

در این شهر چشمه های آبی وجود دارد که حاوی گوگرد هستند. آب این چشمه ها گاز دار است و بر اساس طب سنتی، دارای اثرات درمانی زیادی است. بسیاری از مسافران برای بهره مندی از خواص این چشمه های طبیعی به رامسر سفر کرده اند.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

  • safarpin safarpin
  • ۰
  • ۰

توس یا طوس شهری تاریخی در شمال غربی مشهد و واقع در استان خراسان رضوی است. در اکتبر سال 1996 سازمان میراث فرهنگی ایران این شهر را به عنوان میراث فرهنگی و تاریخی در لیست میراث ملی ایران قرار داد. چشم انداز فرهنگی شهر توس شامل آثار تاریخی مهمی است که هر کدام از آن ها متعلق به یکی از چهره های مطرح این شهر است که در تحولات فرهنگی مردم ایران نقش مهمی داشته اند. در این مطلب برجسته ترین و مهمترین آثار تاریخی و فرهنگی شهر توس را به شما معرفی خواهیم کرد.

آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی، شاعری که به سرودن اشعار حماسه ملی مشهور است و با تلاش خود نقش مهمی در حفظ زبان فارسی ایفا کرده، در توس واقع شده است. حکیم سخن، استاد سخن و حکیم توس از نام های مستعار منتصب به فردوسی است. در دوره ای زبان عربی در ایران فراگیر شده بود، اشعار حماسی فردوسی موفق به احیای ادبیات و فرهنگ ایرانی شد. فردوسی این اشعار را در دوره ای منتشر کرد که اشغالگران عرب انتشار هرگونه کتاب و شعر به زبان فارسی را در ایران ممنوع کرده بودند. فردوسی در طول زندگی خود و در طول نوشتن مجموعه اشعار خود همواره با مشکلات متعددی روبرو بود اما پیوسته هدف خود را دنبال می کرد تا اینکه موفق به احیای زبان فارسی شد.

توس

رضا شاه پهلوی در سال 1934 در جشن هایی که سالانه برگزار می شد آرامگاه فردوسی را افتتاح کرد. طراحی مقبره فردوسی اثری از معمار ایرانی، حسین لرزاده است. این بنا فضایی به مساحت 900 متر مربع را اشغال کرده و تا کنون چندین بار مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. باغ این مقبره حدود شش هکتار مساحت دارد و دارای موزه و کتابخانه است. مقبره از سه قسمت تشکیل شده که مهمترین بخش آن، بخش میانی است.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

  • safarpin safarpin
  • ۰
  • ۰

طاق بستان مجموعه ای از حکاکی های سنگی دوران ساسانیان است که بیانگر هنر و تخصص ایرانیان باستان در این زمینه می باشد. این مجموعه شامل چندین بخش است که هر کدام از آن ها تصاویر پادشاهانی چون اردشیر سوم، خسرو دوم و شاپور سوم را به نمایش می گذارند.

تاریخچه و منطقه جغرافیایی طاق بستان

 طاق بستان

این بنای تاریخی ارزشمند در ضلع شمالی شهر کرمانشاه و در کنار یک چشمه زیبا واقع شده است. طاق بستان به نام طاق وسطام نیز نامیده می شود و از نام های دیگر آن می توان به طاق بیستون، شبدیز و تخت بستان نیز اشاره کرد.

مورخان و باستان شناسان تاکنون موفق به تعیین تاریخ دقیق ساخت این بنای تاریخی نشده اند اما با توجه به بررسی های اخیر هرتسفلد، باستان شناس آلمانی، می توان گفت که طاق بستان متعلق به دوران ساسانیان است و در دوره سلطنت خسرو دوم یعنی در سال های 590 - 628 میلادی ساخته شده است. طاق بستان در دوران ساسانیان مرکز ویژه ای برای برگزاری مراسم اشرافی بوده است.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

  • safarpin safarpin