رزرو آنلاین اقامتگاه

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است.

رزرو آنلاین اقامتگاه

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است.

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است که با هدف دسترسی آسان و بدون واسطه مسافران به اطلاعات اماکن اقامتی تاسیس گردیده است.

  • ۰
  • ۰

در شلوغی و ازدحام شهر تهران، جاذبه های تاریخی و فرهنگی زیادی وجود دارد، که یکی از مهمترین آن ها کاخ نیاوران است. کاخ نیاوران در شمال شهر تهران واقع شده و زمانی متعلق به خاندان سلطنتی قاجار بوده است. این مجموعه بزرگ از چندین بخش شامل کاخ ها، موزه ها و باغ ها تشکیل شده است. با مطالعه ادامه مطلب متوجه دلیل اهمیت و جذابیت این کاخ خواهید شد.

تاریخچه کاخ نیاوران

پادشاهان قاجار همگی دارای نگرشی خاص بودند و در پی این نگرش چندین کاخ در پایتخت خود یعنی تهران بنا کردند. این کاخ در ابتدا با دستور فتحعلی شاه و در زمان قاجار ساخته شد و سپس در دوران پهلوی، محمد رضا پهلوی تصمیم گرفت کاخ جدیدی در همان مکان قبلی بسازد. در ابتدا این کاخ با هدف ایجاد اقامتگاهی مناسب برای مهمانان خارجی ساخته شد اما در نهایت خاندان پهلوی در ساکن شدند. کاخ نیاوران با گذشت زمان توسعه یافت و چندین بخش مختلف به آن اضافه شد.

مطلب موزه پارس شیراز را مطالعه کنید.

ساعت کار کاخ نیاوران

قسمت های مختلف مجموعه کاخ نیاوران

کاخ صاحبقرانیه، کاخ نیاوران و کوشک احمد شاهی، سه کاخ اصلی در مجموعه نیاوران هستند. در قسمت غربی کاخ صاحبقرانیه، موزه جهان نما مشاهده می شود. در این موزه می توانید اشیا با ارزشی از سراسر جهان که متعلق به خاندان پهلوی بودند را مشاهده کنید اما این اشیا تنها قسمت جالب این مجموعه نیستند. مجموعه اتومبیل های کلاسیک که موزه خودروهای کلاسیک شاه را تشکیل داده اند، از جالب ترین بخش های این مجموعه هستند. اگر چه تعداد اتومبیل های این مجموعه زیاد نیست اما دیدن رولزرویس های قدیمی و نمونه های سفارشی استون مارتین که برای خاندان سلطنت ساخته شده بودند بسیار هیجان انگیز است.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

نظرات (۱)

سلام / واقعا مفید بود برام

من از گوگل اومدم اتفاقی واقعا جالب بود برا

دوباره میام

سنباد

ممنون ازتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی