رزرو آنلاین اقامتگاه

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است.

رزرو آنلاین اقامتگاه

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است.

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است که با هدف دسترسی آسان و بدون واسطه مسافران به اطلاعات اماکن اقامتی تاسیس گردیده است.

  • ۰
  • ۰

شاه نعمت الله ولی از برجسته ترین شخصیت های مذهبی در تاریخ ایران است که همواره از عزت و مقام بالایی برخوردار بوده است. آرامگاه شاه نعمت الله ولی در خیابان امام خمینی شهر ماهان، یکی از شهر های استان کرمان، واقع شده است. باغ شازده، یکی از زیباترین باغ های ایرانی در فاصله 5.5 کیلومتری این حرم واقع شده است.

تاریخچه ساخت آرامگاه شاه نعمت الله ولی

آرامگاه شاه نعمت الله ولی

زمانی که شاه نعمت الله ولی درگذشت، پیکر وی در باغی در شهر ماهان به خاک سپرده شد. کسی که دستور ساخت این گنبد و زیارتگاه را صادر کرد پادشاه هند، سلطان احمد شاه بهمنی بود. او از پیروان شاه نعمت الله ولی بود و بنایی با ارزش و بی نظیر تحت عنوان آرامگاه به جای گذاشت که پس از گذشت 5 قرن هنوز هم خیره کننده و جذاب است. این زیارتگاه زیبا و خیره کننده در ابتدا یک سازه مستطیل شکل در مرکز یک باغ بزرگ بود که با کاشی کاری های چشم نواز و ساخت یک گنبد تزئین شده بود. با گذشت زمان تغییراتی مانند ساخته شدن ساختمان های دیگر در اطراف این زیارتگاه موجب شد تا آن سازه قدیمی که وسط باغی وسیع قرار گرفته بود به ظاهر امروزی خود نزدیک شود. این تغییرات بیشتر در دوران صفویه و قاجار به وجود آمد زیرا پادشاهان در این دوران اهمیت ویژه ای برای شخصیت های مذهبی قائل بودند. همین امر باعث شده تا ترکیب سبک های مختلف معماری در 6 قرن گذشته به وضوح در حرم شاه نعمت الله ولی قابل مشاهده باشد.

با ارگ بم و تاریخچه آن آشنا شوید.

ساختار و معماری آرامگاه شاه نعمت الله ولی

آرامگاه شاه نعمت الله ولی دارای سه حیاط با حدود 32000 متر مربع مساحت است. یک نکته جالب و منحصر به فرد در مورد معماری آرامگاه، استفاده از عدد 11 است.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی