رزرو آنلاین اقامتگاه

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است.

رزرو آنلاین اقامتگاه

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است.

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است که با هدف دسترسی آسان و بدون واسطه مسافران به اطلاعات اماکن اقامتی تاسیس گردیده است.

  • ۰
  • ۰

شهر تاریخی بم در شرق استان کرمان واقع شده است. این شهر در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و وجود قلعه ای بزرگ در آن، دلیلی است که این شهر را به یکی از میراث جهانی یونسکو تبدیل کرده است. شهر بم در 185 کیلومتری جنوب شرق کرمان واقع شده است و در ارتفاعی حدود 1100 متر از رودخانه بم قرار دارد. خرما، پنبه و دانه های مختلف از محصولات مهم این شهر هستند که در این میان خرما، محصول اصلی این نواحی است که یکی از محصولات صادراتی مهم ایران نیز محسوب می شود. شهر امروزی بم در جنوب قلعه تاریخی بم، که بزرگترین بنای خشتی دنیا است قرار دارد.

شهر زیرزمینی نوش آباد، شهری به قدمت سلسله ساسانیان

ارگ بم

تاریخچه ارگ بم

 

از لحاظ تاریخی شکل گیری ارگ بم به قرن ششم قبل از میلاد باز می گردد اما دوران طلایی این منطقه بین قرن 7 تا 11 بود که به دلیل قرارگیری در مسیر جاده ابریشم، محلی برای تبادل کالا بین تاجران آسیا، خاورمیانه و اروپا بوده است. به لطف کانال های آب زیرزمینی و قنات ها، زندگی در بم که در ناحیه ای گرم و خشک واقع شده میسر بوده است و قرار گیری در مسیر جاده ابریشم موجب شده تا این ناحیه به عنوان یک مرکز تجاری شناخته شود. ارگ بم نمونه ای بسیار جذاب از شهری است که توسط لایه های گل و خشت در دوران قبل از میلاد ساخته شده است.

 

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی