رزرو آنلاین اقامتگاه

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است.

رزرو آنلاین اقامتگاه

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است.

سفرپین سامانه جامع رزرو آنلاین و بانک اطلاعاتی اقامتگاه های گردشگری در ایران است که با هدف دسترسی آسان و بدون واسطه مسافران به اطلاعات اماکن اقامتی تاسیس گردیده است.

  • ۰
  • ۰

پرسپولیس از آثار باستانی مهم در ایران است که زمان ساخت آن حداقل 520 سال قبل از میلاد بوده است. پرسپولیس پایتخت امپراطوری هخامنشیان بود، سلسله ای که کشورهای مختلف مثل یونان، مصر، بخش هایی از لیبی، افغانستان و ترکمنستان را تصرف کردند. خرابه هایی که امروزه در پرسپولیس مشاهده می شوند تنها سایه ای از شکوه و عظمت این مکان هستند. اگرچه جای تعجب است که در آن دوره و بدون تکنولوژی های پیشرفته چگونه سازه هایی با این ابعاد ساخته شده اند، اما نکته عجیب تر آن است که این سازه ها از لحاظ هنری بسیار با ظرافت ساخته شده اند و در ساخت آن ها از هنر ملل مختلف در جهان استفاده شده است. برای مثال، کاشی ها از بابل، سنگ های قیمتی از هند و چوب از لبنان تهیه شده و ساخت ستون های بزرگ به همراه یونانیان انجام شده است. پرسپولیس با پله های برجسته، اتاق های خواب و پذیرایی فوق العاده و ساختمان های بزرگ، نشان دهنده تمدن و بزرگی سلسله هخامنشیان در آن دوره است.

قلعه فلک الافلاک، قلعه ای به قدمت سلسله ساسانیان

پرسپولیس

کاخ آپادانا

 

یکی از جذابترین و زیباترین بخش های پرسپولیس، کاخ آپادانا و راه پله آن است. این راه پله طرح های جالبی دارد که روی دیوار حک شده اند. برای مثال طرح ارتش جاویدان که نامگذاری آن به این دلیل است که تعداد سربازان این ارتش هیچوقت کم نمی شد و در صورت مرگ یک سرباز، سریعا سرباز دیگری جایگزین او می شد. نکته جالب دیگر این است که این سربازان در تصاویر حکاکی شده، کلاه های متفاوتی بر سر دارند که نشان دهنده ماد یا پارس بودن آن ها است. یک از طرح های دیگر در آپادانا تصویر صاحبان قدرت در نواحی مختلف است که به احترام پادشاه هدایایی همراه خود آورده و به او تقدیم می کنند. بی شک مشاده این حکاکی ها و دروازه های بزرگ بیانگر تمدن و شکوه هخامنشیان است، همانگونه که ستون های شکسته و تخریب شده آن، حمله ای بی رحمانه را تداعی می کنند.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی